tel durchsuchen

Recent Posts

Dienstag, 19. April 2022

RICE UNIVERSITY OPENSTAX INTRODUCTION TO SOCIOLOGY 3E 2021

RICE.UNIVERSITY.OPENSTAX.INTRODUCTION.TO.SOCIOLOGY.3E.2021.EBOOK-TEL

 
RICE UNIVERSITY | 2021 | PDF | RAR | 45,8 MB | ALLOS

Introduction to Sociology 3e aligns to the topics and objectives of many introductory sociology courses.

It is arranged in a manner that provides foundational sociological theories and contexts, then progresses through various aspects of human and societal interactions. The new edition is focused on driving meaningful and memorable learning experiences related to critical thinking about society and culture. The text includes comprehensive coverage of core concepts, discussions and data relevant to a diverse audience, and features that draw learners into the discipline in powerful and personal ways. Overall, Introduction to Sociology 3e aims to center the course and discipline as crucial elements for understanding relationships, society, and civic engagement; the authors seek to lay the foundation for students to apply what they learn throughout their lives and careers.

The authors, reviewers, and the entire team worked to build understanding of the causes and impacts of discrimination and prejudice. Introduction to Sociology 3e contains dozens of examples of discrimination and its outcomes regarding social science, society, institutions, and individuals. The text seeks to strike a balance between confronting the damaging aspects of our culture and history and celebrating those who have driven change and overcome challenges. The core discussion of these topics are present in Chapter 11 on Race and Ethnicity, and Chapter 12 on Gender, Sex, and Sexuality, but their causes and effects are extensively discussed in the context of other topics, including education, law enforcement, government, healthcare, the economy, and so on. Together and when connected by an instructor, these elements have potential for deep and lasting effects.

Senior Contributing Authors


Tonja R. Conerly, San Jacinto College
Kathleen Holmes, Northern Essex Community College
Asha Lal Tamang, Minneapolis Community and Technical College & North Hennepin Community College

Contributing Authors

Jennifer Hensley, Vincennes University
Jennifer L. Trost, University of St. Thomas
Pamela Alcasey, Central Texas College
Kate McGonigal, Fort Hays State University
Heather Griffiths, Fayetteville State University
Nathan Keirns, Zane State College
Eric Strayer, Hartnell College
Tommy Sadler, Union University
Susan Cody-Rydzewski, Georgia Perimeter College
Gail Scaramuzzo, Lackawanna College
Sally Vyain, Ivy Tech Community College
Jeff Bry, Minnesota State Community and Technical College at Moorhead
Faye Jones, Mississippi Gulf Coast Community College

...

Introduction to Sociology 3e ist auf die Themen und Ziele vieler einführender Soziologiekurse abgestimmt. Es ist so aufgebaut, dass es zunächst grundlegende soziologische Theorien und Zusammenhänge vermittelt und dann verschiedene Aspekte menschlicher und gesellschaftlicher Interaktionen behandelt. Die neue Ausgabe ist darauf ausgerichtet, sinnvolle und einprägsame Lernerfahrungen zu vermitteln, die das kritische Denken über Gesellschaft und Kultur fördern. Der Text enthält eine umfassende Abdeckung der Kernkonzepte, Diskussionen und Daten, die für ein breites Publikum relevant sind, sowie Merkmale, die den Lernenden das Fachgebiet auf eindrucksvolle und persönliche Weise näher bringen. Insgesamt zielt Einführung in die Soziologie 3e darauf ab, den Kurs und die Disziplin als entscheidende Elemente für das Verständnis von Beziehungen, Gesellschaft und bürgerschaftlichem Engagement in den Mittelpunkt zu stellen; die Autoren versuchen, die Grundlage dafür zu schaffen, dass die Schüler das Gelernte während ihres gesamten Lebens und ihrer beruflichen Laufbahn anwenden können.

Die Autoren, die Gutachter und das gesamte Team haben daran gearbeitet, das Verständnis für die Ursachen und Auswirkungen von Diskriminierung und Vorurteilen zu verbessern. Introduction to Sociology 3e enthält Dutzende von Beispielen für Diskriminierung und ihre Folgen für die Sozialwissenschaft, die Gesellschaft, Institutionen und Einzelpersonen. Der Text versucht, ein Gleichgewicht zwischen der Konfrontation mit den schädlichen Aspekten unserer Kultur und Geschichte und der Würdigung derjenigen herzustellen, die den Wandel vorangetrieben und Herausforderungen überwunden haben. Die Kerndiskussion dieser Themen findet sich in Kapitel 11 über Rasse und ethnische Zugehörigkeit und in Kapitel 12 über Geschlecht, Sex und Sexualität, aber ihre Ursachen und Auswirkungen werden ausführlich im Zusammenhang mit anderen Themen wie Bildung, Strafverfolgung, Regierung, Gesundheitswesen, Wirtschaft usw. erörtert. Zusammen und in Verbindung mit einem Ausbilder haben diese Elemente das Potenzial für tiefgreifende und nachhaltige Auswirkungen.

Leitende Autoren

Tonja R. Conerly, San Jacinto College
Kathleen Holmes, Northern Essex Community College
Asha Lal Tamang, Minneapolis Community and Technical College & North Hennepin Community College

Mitwirkende Autoren

Jennifer Hensley, Vincennes University
Jennifer L. Trost, University of St. Thomas
Pamela Alcasey, Central Texas College
Kate McGonigal, Fort Hays State University
Heather Griffiths, Fayetteville State University
Nathan Keirns, Zane State College
Eric Strayer, Hartnell College
Tommy Sadler, Union University
Susan Cody-Rydzewski, Georgia Perimeter College
Gail Scaramuzzo, Lackawanna College
Sally Vyain, Ivy Tech Community College
Jeff Bry, Minnesota State Community and Technical College at Moorhead
Faye Jones, Mississippi Gulf Coast Community College

BETRIEBSSYSTEM:

ALLOS

.TEL\VERLASSEN


Die Veröffentlichung ist lediglich zu Bildungszwecken gedacht.
Sie beruht auf dem Recht der Informationsfreiheit.

The publication is intended for educational purposes only.
It is based on the right of freedom of information.

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen